Main Menu
» General » ModFM
Recently updated topics
Recent comments
Oneliner
AceMan
Trzeba zezwolić na odtwarzanie dźwięku i "niebezpieczne połączenia" dla serwisu w ustawieniach :)
[02.12.2024 15:25]
Kilos
Player niestety nie hula u mnie na Chromie.
[08.11.2024 18:42]
muflonpl
Ciesze się że nadal działa stronka
[01.11.2024 21:07]
muflonpl
byłem*
[01.11.2024 21:07]
muflonpl
o dawno tu btlem
[01.11.2024 21:07]
lis6502
"preview"ajka wyrzuca randowy http 500, przepraszam za robienie śmietnika ;p
[18.09.2024 22:28]
lis6502
chalo, "preview
[18.09.2024 22:27]
rafamiga
Halo?
[07.07.2024 14:48]
Maniac
1
[17.01.2024 20:14]
Maniac
Fasttracker ;)
[17.01.2024 20:14]
Maniac
Rage "Amiga" = Fastracker .mod
[17.01.2024 20:13]
AceMan
O, no to trochę zeszło
[28.12.2023 13:57]
cubix
Świeża o tyle, że się dowiedziałem o losach swojego idola z młodości. Wypadek w 2008 miał
[19.12.2023 09:42]
AceMan
Widzę że czas przeszły nieprzypadkowy. Świeża sprawa?
[19.12.2023 08:52]
cubix
...roku i był z Ukrainy (Pawłohrad)
[18.12.2023 22:26]
cubix
Do ewentualnego uzupełnienia danych autora. Tj technoiZ nazywał się Anton Shmidt, urodził się w 1988
[18.12.2023 22:25]
Maniac
@AceMan ;)
[05.11.2023 18:36]
Maniac
Autor Stone powinno być Arthur
[30.10.2023 10:36]
Buddha
Przepraszam was wszystkich za głupoty, dzisiaj znowu z kolegami wódkę piję. Pozdrawiam serdecznie...
[27.08.2023 17:49]
Buddha
Ponoć mówili chłopaki, że wódka będzie lepsza, że nie będę rzygał na party. WOW :O
[27.05.2023 17:00]
» History
MadTracker 2.5: Drum Patterns Window & Mixer Window


Drum Patterns Window - Okno Patternów Perkusyjnych

Drums patterns umożliwia prostszy sposób tworzenia podkładów rytmicznych. Każdy drum pattern ma 8 tracków, do każdego z nich możesz przypisać po jednym samplu. Patterny perkusyjne są niezależne od standardowych patternów i mają oddzielną kolumnę w okienku "Pattern Manager".

By uaktywnić edycję patternów perkusyjnych wybierz z górnego paska "Pattern", a następnie z rozwijanego menu "Drums Patterns", w okienku "Module Parameters" obok czasu utworu pojawi się przycisk, za pomocą którego możesz otworzyć okno edycji. Możesz też użyć [Shift+F12].

Po lewej stronie okna znajduje się lista sampli W patternie perkusyjnym możesz użyć do ośmiu sampli. By wybrać sampla (z pośród tych, które już załadowałeś do MadTrackera) kliknij prawym przyciskiem myszy na jeden z wierszy na liście, z otwartego w ten sposób okienka wybierz sampla.

Pionowe linie w okienku po prawej stronie odpowiadają liniom patternu, każda z poziomych linii to jakby track - przypisana jest do jednego sampla.

Uderzenia wstawiasz stawiając punkty na liniach klikając lewym przyciskiem myszy (przy wciśniętej ikonie "edit"), by wykasować punkt kliknij na nim prawym przyciskiem myszy. By go przesunąć wciśnij ikonę "move" a następnie kliknij lewym przyciskiem i przeciągnij. By zaznaczyć kilka punktów użyj ikony "select" i przeciągnij prostokąt dookoła punktów, by je odznaczyć kliknij gdzieś obok nich.

Gdy zaznaczysz "zoom" powiększysz widok, między liniami patternu zobaczysz dodatkowe wiersze ich ilość zależy od liczby "ticks" ustawionej w "Module parameters" na głównym ekranie. Dzięki temu uderzenia możesz wpisywać gęściej i dokładniej niż w standardowym patternie nie używając żadnych dodatkowych efektów.

Patt - Numer patternu

Lng - Ilość lini patternu

Vol - Głośność - 128 to 100% głośności

 Load - Wczytaj pattern

 Save - Zapisz pattern

 Cut - Wytnij

 Copy - Kopiuj

 Paste - Wklej

 Move - Przesuń

 Select - Zaznacz

 Edit - Edytuj

 Zoom - Powiększ widok

 Groove - Otwórz okno groove

Groove - Dzięki tej funkcji możesz określić, jakie opóźnienie (w tickach) będzie miało wstawione przez ciebie w danej linii uderzenie. Przy ustawionym LBP = 4 (ilość linii na uderzenie) w pierwszej kolumnie okna Groove pojawi się zapis: 0, 1, 2, 3 - są to numery linii, w drugiej kolumnie wpisujesz liczbę ticków, o którą uderzenie ma być na tej linii przesunięte. Więc jeśli zrobisz taki zapis:

Line

0

1

2

3

Tick

0 - opóźnienie 0 - czyli uderzenie równo na linii 0

1 - uderzenie na linii 1 opóźnione o 1 tick

2 - uderzenie na linii 2 opóźnione o 2 ticki

3 - uderzenie na linii 3 opóźnione o 3 ticki

Punkty stawiasz bezpośrednio na linie w widoku normalnym (bez zoomu), a przesunięcia dokonują się automatycznie.

Od linii nr 4 wszystko zaczyna się od początku, czyli ciąg dalszy wyglądałby tak:

Line

4

5

6

7

Tick

0

1

2

3


Mixer Window - Mikser

Mikser pozwala przede wszystkim na ustalenie za pomocą suwaków proporcji pomiędzy głośnością poszczególnych tracków oraz regulację master - głośności całego utworu. Aby wykorzystać jego funkcje w pełni, komponując utwór dla każdego instrumentu przeznacz oddzielny track. Z miksera możemy również zarządzać VST, wbudowanym efektami MadTrackera (Track Effects) oraz ustawieniami Equalizera.

Pierwszy suwak oznaczony MASTER to głośność całego utworu. Okienko oznaczone DR pokazuje/chowa suwak dla Patternów perkusyjnych (jeśli są aktywne) Obok numeru każdego z tracków znajduje się przycisk ON, który pozwala na jego włączenie lub wyciszenie, a pod nim przycisk SOLO włączający funkcję solo dla danego kanału.

Każdy kanał (również master track) posiada equalizer. Pod jego gałkami znajduje się okienko Track Effets. Aby aktywować efekt kliknij prawym przyciskiem myszy i zaznacz "Enable track effect", następnie wybierz efekt z listy, by ustawić jego parametry kliknij w okienko efektów lewym przyciskiem. Bezpośrednio nad suwakiem zlokalizowane jest okienko VST. Wyświetla przypisane do kanału pluginy, kliknij prawym przyciskiem myszy, aby zobaczyć menu z ich listą. Głośność tracku regulujemy za pomocą suwaka, 100% głośności znajduje się w połowie jego skali.

Pod każdym z suwaków znajduje się nazwa tracku (domyślnie Track 00, Track 01 itd., kliknij na nią by nadać własną nazwę) a pod nią okienko output (wyjście). Standardowo output ustawione jest na "Master". Tracki możesz miksować ze sobą, by nałożyć na kanał więcej niż jeden track effect.

Przykładowo, jeśli na track 01 chcemy nałożyć 3 efekty, musimy dysponować dwoma wolnymi (pustymi) trackami np. track 02 i 03.

W okienku output dla tracku 01 ustawiamy "Track 02" (klikając na nie prawym przyciskiem myszy i wybierając track), a wyjście dla tracku 02 ustawiamy na "Track 03", natomiast wyjście tracku 03 na "Master". Następnie na każdy z kanałów nakładamy inny efekt np.:

Track 01 (wyjście Track 02) Flanger

Track 02 (wyjście Track 03) Delay

Track 03 (wyjście Master) Filter

Metodę tą można wykorzystać również wtedy, gdy chcemy zredukować zużycie procesora i zamiast nakładać ten sam efekt na kilka kanałów, możemy wszystkie skierować do jednego tracku, który poddamy działaniu efektu. Dotyczy to nie tylko wbudowanych efektów MadTrackera, ale również VST.

W panelu VST miksera możemy zarządzać wtyczkami, wczytywać je na poszczególne tracki, które wybieramy z rozwijanego menu, kasować i edytować, czyli wykonywać podobne czynności jak na liście pluginów w głównym oknie programu, dodatkowo za pomocą strzałek możemy ustalać, w jakiej kolejności będą nałożone na kanał.

kontakt:

x_name@poczta.onet.pl

moja strona:

http://xnme.untergrund.net

Log in

LOGIN:


PASSWORD:


Remember for 1 year

Logged users

Guests (1):
Quick Search
 
TOP 10
Top Downloads
Recently Rated
cosmaty rated Prod.e.u.s.mechafx#4001
cosmaty rated Sanctum
Miocen rated Inna Evoke style
Miocen rated Neocolora
Miocen rated Pointer
Miocen rated Midnight Blues
Miocen rated Just Happiness
Miocen rated Hip-Hop World
Miocen rated Funky Evening
Stik rated Crying boy
Recently added links
[ Rainkissed Memory ]
YouTube
[ OPM - We come in peace ]
Track @ Soundcloud
[ Bizarre Compression ]
Code of the algorithm
[ Celtic waves... ]
Original tune
[ Czaroziele ]
YouTube
[ Razzberry Cupcake ]
YouTube
[ New Mecca ]
YouTube
Stats
Modules:9231
Users:830
Downloads:6638953
Votes:53384
Comments:13419
Topics:321
Posts:4982
Articles:41
Fanpage
ModFM