|
Kilos
|
Player niestety nie hula u mnie na Chromie. |
[08.11.2024 18:42]
|
muflonpl
|
Ciesze się że nadal działa stronka |
[01.11.2024 21:07]
|
muflonpl
|
o dawno tu btlem |
[01.11.2024 21:07]
|
lis6502
|
"preview"ajka wyrzuca randowy http 500, przepraszam za robienie śmietnika ;p |
[18.09.2024 22:28]
|
lis6502
|
chalo, "preview |
[18.09.2024 22:27]
|
Maniac
|
Fasttracker ;) |
[17.01.2024 20:14]
|
Maniac
|
Rage "Amiga" = Fastracker .mod |
[17.01.2024 20:13]
|
AceMan
|
O, no to trochę zeszło |
[28.12.2023 13:57]
|
cubix
|
Świeża o tyle, że się dowiedziałem o losach swojego idola z młodości. Wypadek w 2008 miał |
[19.12.2023 09:42]
|
AceMan
|
Widzę że czas przeszły nieprzypadkowy. Świeża sprawa? |
[19.12.2023 08:52]
|
cubix
|
...roku i był z Ukrainy (Pawłohrad) |
[18.12.2023 22:26]
|
cubix
|
Do ewentualnego uzupełnienia danych autora. Tj technoiZ nazywał się Anton Shmidt, urodził się w 1988 |
[18.12.2023 22:25]
|
Maniac
|
@AceMan ;) |
[05.11.2023 18:36]
|
Maniac
|
Autor Stone powinno być Arthur |
[30.10.2023 10:36]
|
Buddha
|
Przepraszam was wszystkich za głupoty, dzisiaj znowu z kolegami wódkę piję. Pozdrawiam serdecznie... |
[27.08.2023 17:49]
|
Buddha
|
Ponoć mówili chłopaki, że wódka będzie lepsza, że nie będę rzygał na party. WOW :O |
[27.05.2023 17:00]
|
Buddha
|
Pozdro dla was wszystkich. WOW :O |
[27.05.2023 16:56]
|
| |
» History
|
|
|
|
Format: |
xm
|
[ Fasttracker II ] |
|
Genre: |
|
[ Experimental ] |
|
Added: | 26.08.2016 10:10 |
Uploader: | Jakim |
Filesize (unpacked): | 589,495 kB |
Playing time: | -- |
|
  |
Downloaded: | 429 times |
Played: | 0 times |
Requested: | 0 times |
Favoured: | 1 times |
|
|
|
Rate
|
None
Score: 3.51
|
Your rate:
None |
Log in to rate this tune |
|
[ see full list ]
|
|
|
Comments [13]
|
|
Jakim |
Hack.
XMPlay + ramping off. |
26.08.2016 09:10
|
|
|
lamb |
O ja pierdolę. Niezły headshot!
Rozwiązanie zagadki:
Sample 1 płaski (max. góra) + sample 2 płaski (max. dół). To nie przypadek. Waveform rekonstruowany jest wyłącznie poprzez kolumnę volume którą operujesz wysokością każdego punktu od 256 do 0 (sample 1) i od -256 do 0 (sample 2). Innymi słowy przeliczyłeś każdy pojedynczy soundframe sampla perkusyjnego na wartości -256 do 256 i przepisałeś to na pattern. Umożliwił to BPM hack z patentem na mnożniku (FF 01 dla 256BPM FF 02 dla 512BPM itd.).
Sztuczny cut-off przy włączonym rampingu polega na tym że każde pojedyncze wywołanie dźwięku (nuta plus numer instrumentu) powoduje jego odgrywanie od pozycji 0 a nie od poprzedniej wartości. Przy tak zawrotnym BPMie powoduje to uśrednianie skrajnych - najwyższych i najniższych - wartości w kierunku środka przy jednoczesnym relatywnie dobrym zachowaniu wartości średnich. Innymi słowy - mniej więcej tak jak generowany jest cut-off.
Nie wiem jak to ocenić ale kudos że Ci się chciało (no chyba że XM to render z jakiegoś utila do zczytywania wartości.) |
28.08.2016 12:27
|
|
|
Jakim |
Zgadza się, zagadka rozwikłana! Kudos.
Tool musiałem napisać sobie sam, oczywiście. |
28.08.2016 12:32
|
|
|
lamb |
Swoją drogą - wykorzystałem niegdyś ten patent w trochę inny sposób tzn. kształt fali i wysokość dźwięków generowana była poprzez zapętlone volume envelope (BPM hack) i wkładana swobodnie na pattern. Ograniczało to możliwość zastosowań ale pozwalało na tworzenie niezależnie od toola. Strzała! |
28.08.2016 18:58
|
|
|
Jakim |
Dobry ten Twój patent, ale nigdy jakoś nie mogłem z niego skorzystać sensownie (poza Mechanicznym jazzem).
PS A, i loop własny. |
28.08.2016 22:09
|
|
|
lamb |
Bajer z BPM-hackiem jest fajny o tyle, że nadal można ustawić sobie track speed na 64 i bawić się niezapierdalającym patternem. Nic nie stoi też na przeszkodzie, by połączyć podstawowy waveform z sampla, a formowanie wykresu jednocześnie nadpisywać rezultatem z volume envelope. Niestety, używając wyłącznie zasobów ludzkich, uzyskanie satysfakcjonujących efektów tą techniką pochłania nieproporcjonalnie dużo energii i czasu.
Połowicznie mój stary numer "Dark Lighthouse" się na tym opierał. Na dysku znalazłem jeszcze taki szkic: http://tinyurl.com/jprq424 - tutaj poprawny render z FT2: http://tinyurl.com/hw25keh
Oczywiście, bez porównania z tym, co zrobiłeś. Chodzi mi raczej o ukazanie kierunku pisania tą techniką "z ręki". ;-) |
28.08.2016 22:53
|
|
|
Miocen |
Pytanie nooba: gdzie jest ów ramping w XMPlayu do ustawienia? |
05.09.2016 13:03
|
|
|
Jakim |
W preferencjach playbacku: opcje -> MOD. |
05.09.2016 15:30
|
|
|
psk |
Sample 1 max góra, sample 2 max dół. Kolumna volume pozwala na ustawienie głośności w zakresie 0 - 64. Kombinacja sampli 1 i 2 w połączeniu ze zmianą głośności pozwala na uzyskanie wartości z zakresu -64 do 64. Przeliczyłeś każdą próbkę "loopa" do zakresu -64 do 64 co w praktyce oznacza przejście do 7 bitów (plus jeden schodek). Loop trwa około 2,65 sekundy, co przy próbkowaniu 44100 oznacza odegranie w tym czasie około 116865 sampli. Mamy $E4 patterny po 256 pozycji co daje 58368 próbek. Wygląda więc na to, że w tym magicznym trybie odegranie jednej pozycji zajmuje FastTrackerowi2 2 hardwarowe cykle, co skutkuje faktyczną częstotliwością próbkowania 22050Hz.
Ramping musi być WYŁĄCZONY po to, aby odegranie każdej kolejnej pozycji powodowało natychmiastową zmianę wartości na wyjściu na wartość zadaną w kolumnie głośności. Ramping powoduje nałożenie obwiedni, która wymusza rozpoczęcie odgrywania sampla od głośności 0 i jego stopniowe podgłaśnianie, co skutecznie popsułoby ten misterny reverse sample-and-hold.
Stanowczo odcinam się od wszelkich teorii na temat cut-offu.
Jedne zdziwienie to użyta tak wąska komenda 8xx: skoro i tak sam preparowałeś tego loopa, to czemu nie szarpnąłeś się na pełne stereo?
Jakim, czy ta zagadka ma kilka rozwiązań?
P. S. Kiedyś kolesie na Amidze kombinowali z głośnością, żeby zrobić 14 bitów na 8 bitowym sprzęcie. Dzisiaj używają głośności do uzyskania 7 bitów na 24 bitowych kartach... |
12.09.2016 18:56
|
|
|
Jakim |
Przy pełnym stereo są artefakty odtwarzania dotyczące niektórych ustawień playbacku, dynamika wówczas jest źle interpretowana: najczęściej trzeba przekręcić gałkę regulatora głośności całości, bo wszystko wydaje się ciche i w pewien sposób nienaturalnie odseparowane. |
12.09.2016 20:20
|
|
|
|
Modules: | 9231 |
Users: | 822 |
Downloads: | 6599122 |
Votes: | 53375 |
Comments: | 13419 |
Topics: | 321 |
Posts: | 4982 |
Articles: | 41 |
|
|
ModFM
|
|
|
|
|